Overstapservice
Onze gratis overstapservice neemt je alle rompslomp rond het overstappen uit handen en zorgt ervoor dat je tussentijds niet zonder internet, tv of telefoon komt te zitten. Deze service geldt voor overstappen op hetzelfde adres tussen de volgende providers: Budget, Caiway, DELTA, Freedom, KPN, Odido, Online, SNLR, TriNed, Youfone en Ziggo.
Voor alle andere providers of wanneer je gaat verhuizen geldt dat je natuurlijk ook via Breedbandwinkel kunt bestellen, maar dat je dan zelf je huidige abonnement moet opzeggen. In de bevestiging die je van ons ontvangt na je bestelling vind je hiervoor duidelijke instructies.
Persoonlijk overstapadvies
Twijfel je of het verstandig is om nu over te stappen naar een andere provider of heb je andere vragen? Neem dan gerust contact op met onze gratis klantenservice, wij helpen je graag verder.
-
1
Controleer je huidige abonnement
Controleer wanneer je huidige abonnement afloopt voordat je gaat overstappen. Als de minimale contractduur nog niet is afgelopen, dan kun je tijdens de bestelling aangeven dat je het nieuwe abonnement wilt laten ingaan op de laatste dag van je huidige abonnement.
-
2
Bestel je nieuwe abonnement
Bestel via Breedbandwinkel het abonnement van jouw keuze en geef in ons bestelformulier aan wat je huidige situatie is.
-
3
Bevestigingsbrief nieuwe provider
Binnen enkele dagen ontvang je een bevestigingsbrief of e-mail van je nieuwe provider. In deze brief staat onder andere de verwachte opleverdatum van je nieuwe abonnement. Een totale overstap neemt 30 dagen in beslag, aangezien rekening wordt gehouden met de opzegtermijn van je huidige abonnement. Zo heb je géén dubbele kosten.
-
4
Opzegging huidige abonnement
Wanneer je overstapt van én naar Budget, Caiway, DELTA, Freedom, KPN, Odido, Online, SNLR, TriNed, Youfone of Ziggo kan je huidige abonnement door onze overstapservice automatisch worden opgezegd.
Heb je nu een abonnement bij een andere provider, dan dien je het huidige abonnement zelf op te zeggen. Zeg dan pas op nadat je een bevestiging van je nieuwe provider hebt ontvangen met daarin de opleverdatum. Zo weet je precies per welke datum je het abonnement op kunt zeggen.Let op: De overstapservice geldt niet voor draadloos 5G-internet en losse televisiediensten zoals het standaard tv-abonnement van Ziggo, Digitenne of NLZIET, deze dien je altijd zelf op te zeggen. Alleen wanneer het tv-abonnement onderdeel uitmaakt van je huidige internet-pakket wordt dit abonnement automatisch opgezegd.
-
5
Installatie
Voordat het werkelijke overstappen plaatsvindt, ontvang je het doe-het-zelf installatiepakket inclusief handleiding. Heb je gekozen voor een monteurinstallatie? Dan word je zo snel mogelijk door de provider gebeld voor een installatieafspraak.