Aantal breedbandaansluitingen gegroeid naar 6,26 miljoen

De Nederlandse breedbandmarkt is het laatste kwartaal van 2010 met 0,9 procent gegroeid naar 6,26 miljoen aansluitingen. Dit stelt Telecompaper's kwartaalupdate over de Nederlandse breedbandmarkt.

In het laatste kwartaal kwamen er 57.800 breedbandverbindingen bij, ongeveer 8.000 meer dan in het derde kwartaal. De ADSL- en VDSL-techniek zag het aantal lijnen met 0,7 procent dalen naar 3,43 miljoen op 31 december, terwijl kabelinternet groeide met 2,4 procent naar 2,57 miljoen breedband aansluitingen.
Glasvezel groeide naar bijna 230 duizend breedband klanten, goed voor inmiddels 3,7 procent van de gehele markt.

Telecompaper verwacht een groei van tussen de 2,5 en 3 procent voor 2011 tot in totaal 6,4 miljoen aansluitingen. Dit verhoudt zich tot een breedbandpenetratie van meer dan 88 procent van alle Nederlandse huishoudens. Internet van KPN is het grootste merk met 29,3 procent, gevolgd door Ziggo met 24,8 procent, UPC met 13,5 procent en Tele2 met 7,8 procent.

door Bron: Telecompaper, 71.939 keer gelezen