De Nederlandse breedbandmarkt voor consumenten is in het tweede kwartaal van 2012 wederom gegroeid. Glasvezel groeide het hardst. Er zijn 55.000 aansluitingen bij gekomen wat het totaal op 6,49 miljoen lijnen brengt.
Er is een daling van 1 procent op ADSL en VDSL lijnen geconstateerd. Wat nu het totaal op 3,181 miljoen aansluitingen brengt. De kabelaars hebben het beter gedaan in het tweede kwartaal. Deze zagen een groei van 1,3 procent wat het totaal nu op 2,9 miljoen brengt. Glasvezel is de grootste groeier van het tweede kwartaal. Het aantal aansluitingen is gestegen met 13 procent, wat glasvezel nu een totaal van 6,2 procent marktaandeel geeft.
In de top 3 grootste breedbandaanbieders is niets veranderd. KPN blijft nummer één, gevolgd door Ziggo en UPC. KPN heeft een marktaandeel van 39 procent, Ziggo 26,5 procent en UPC 15,5 procent.