Telecom-gigant KPN heeft momenteel 1,3 miljoen digitale TV klanten, een stijging van zeventien procent ten opzichte van afgelopen jaar. KPN heeft naar eigen zeggen nu een marktaandeel van een krappe 20 procent.
Opvallend daarbij is dat ondanks de sterke groei het aantal Digitenne klanten (digitale TV via de ether) in de afgelopen drie maanden met een aantal van 15.000 is afgenomen. Hieruit kan afgeleid worden dat steeds meer huishoudens overstappen op IPTV (via ADSL), oftewel KPN Interactieve TV. KPN verkocht in dezelfde periode namelijk in totaal 73.000 Interactieve TV abonnementen.
Naast de standaard voordelen van interactieve TV als méér zenders, HDTV, Video on Demand, Programma Gemist en computer on TV (smart TV), lijkt KPN nu nog een andere troef in handen te hebben. Sinds korte tijd is het namelijk ook mogelijk om Interactieve TV te bekijken op de laptop of tablet (bijvoorbeeld een iPad). De provider benadrukt dit gegeven uitgebreid in de laatste media campagne. Het aantal alles-in-1 abonnementen (internet, TV en bellen) steeg het afgelopen kwartaal met 31 procent tot 607.000.