Vandaag start KPN een nieuwe communicatiecampagne rondom Interactieve TV. In de campagne staat de dienst Programma Gemist centraal. De nieuwe Generatie KPN campagne gaat over een herkenbare Nederlandse situatie waarin topschaatser Sven Kramer de hoofdrol speelt.
De vriendin van Sven Kramer, Naomi van As, zit thuis op de bank en kijkt steeds het programma terug waarin Sven tijdens een schaatswedstrijd uit zijn pak scheurt. Dit fragment laat ze daarna via Programma Gemist meerdere malen zien aan vrienden en bekenden zien. Nederland maakt in deze campagne voor de eerste keer kennis met KPN als sponsor van het schaatsen. Sinds 1 juli 2010 is KPN hoofdsponsor van de KNSB.
Programma Gemist
Uit onderzoek van KPN blijkt dat Nederlanders steeds meer gewend raken aan de mogelijkheden die Interactieve TV te bieden heeft. Met Live TV pauzeren en Programma Gemist heeft de kijker de mogelijkheid om zelf te bepalen hoe een avondje TV kijken eruit ziet en is men niet meer gebonden aan de programmering zoals deze in de gids vermeld staat.
Met Programma gemist kunnen kijkers op een later tijdstip gemiste TV programma's van Nederland 1,2 en 3 tot twee dagen, in hoge kwaliteit, terugkijken. Met een Pluspakket kunnen klanten programma's van Nederland 1, 2, 3, RTL 4, 5, 7, 8, Net 5, SBS 6 en Veronica tot tien dagen na de uitzending in hoge kwaliteit terugkijken. Op dit moment maakt een derde van de Interactieve TV klanten gebruik van de dienst Programma Gemist. Per maand worden gemiddeld 6 programma's gekeken via Programma Gemist.