Vandaag verwelkomt KPN de miljoenste klant die kiest voor Digitale TV van KPN. Deze klant wordt vandaag in de KPN Winkel te Utrecht in het zonnetje gezet. Daarnaast stuurt KPN deze week aan al zijn 1 miljoen klanten die voor Digitenne of Interactieve TV gekozen hebben een brief om ze te bedanken.
Eind 2004 startte KPN met de verkoop van Digitale TV via Digitenne. Dit werd in 2006 gevolgd door de lancering van Interactieve TV. Met een marktaandeel van 23% is KPN inmiddels de nummer 2 op de markt voor digitale TV in Nederland.
Albert Vergeer, Directeur TV, Internet en Telefonie van KPN: "KPN begon eind 2004 met Digitenne op de markt van TV. Sindsdien is het aantal klanten sterk gegroeid. Deze klanten hebben vooral gekozen voor de lage prijs, in combinatie met ons betrouwbare merk. Wij zijn er erg trots op dat inmiddels 1 miljoen klanten hebben gekozen voor TV van KPN. Daarnaast zien we dat sinds 2009 steeds meer klanten kiezen voor de extra mogelijkheden van Interactieve TV. Vooral Live TV Pauzeren, Programma Gemist en Videotheek Thuis zijn erg populair. We verwachten dan ook dat in 2010 het aantal TV klanten van KPN, mede door het uitgebreide aanbod verder zal toenemen."
2010
KPN heeft de ambitie om in 2010 zijn positie op de Nederlandse TV markt verder te versterken. Uit eigen onderzoek van KPN blijkt dat een groot aantal Nederlandse huishoudens in 2010 zal kiezen voor digitale TV. Een aantal van deze klanten zal kiezen voor Digitenne. Maar er zal ook een verschuiving plaatsvinden naar Interactieve TV, omdat klanten graag zelf willen kiezen op welk moment ze programma's en video's (terug)kijken.
Ook voor de komende jaren ziet KPN het gebruik van TV van KPN in combinatie met andere KPN diensten zoals internet en telefonie (alles-in-een pakketten) verder toenemen.
Digitale TV is in relatief korte tijd een begrip geworden in veel Nederlandse huishoudens. Ruim 55% van de Nederlandse huishoudens maakt gebruik van digitale TV.