In het tweede kwartaal van 2011 had UPC Nederland voor het eerst meer digitale televisieklanten dan analoge televisieklanten. Het aantal digitale televisieklanten groeide in dit kwartaal met 21.000 naar 944.000, terwijl 911.000 klanten een abonnement hadden op alleen analoge televisie.
Eind juni hadden 881.000 klanten gekozen voor UPC Internet en 778.000 voor UPC Telefonie. Dat waren aan het eind van het eerste kwartaal nog respectievelijk 868.000 en 762.000 klanten. Dit blijkt uit de zojuist gerapporteerde kwartaalcijfers van moederbedrijf Liberty Global, Inc.
In de eerste zes maanden van 2011 groeide het aantal digitale televisieklanten van UPC met 50.000, het aantal internetklanten met 39.000 en het aantal telefonieklanten met 43.000. Tegelijkertijd stegen inkomsten door gebruik van Video On Demand-diensten, de keuze voor aanvullende digitale televisiepakketten en voor HD en HD DVR abonnementen (HD-abonnementen voorzien van een mediabox met opnamemogelijkheid).