Directeur Radio van de Publieke Omroep Jan Westerhof voorziet grote veranderingen op het gebied van radio uitzending. Niet alleen verschuift het aanbod net als bij televisie steeds meer van analoog naar digitaal. Radio broadcasting zal ook steeds meer interactief worden.
De publieke omroep levert alleen al 2,5 miljoen audiostreams per maand. Westerhof verwijst hierbij naar urbanzender Radio 1Xtra van de BBC dat in Groot-Brittannië zelfs voornamelijk via de televisie wordt beluisterd.
In Nederland verwacht men qua vaste radio voornamelijk online te zullen uitbreiden, omdat deze techniek de meeste interactieve mogelijkheden biedt. Denk daarbij aan de mogelijkheid om een nummer over te slaan zoals bij MyRadio van de Sky Radio Group. Hierbij kunnen luisteraars ook het aantal uitzendingen van bepaalde nummers of artiesten beïnvloeden door deze omhoog of omlaag te 'duimen' via social media als Twitter en Facebook. Deze functionaliteit opent meteen de weg naar het creëren van een persoonlijk profiel voor de radiozender.
Er wordt momenteel nog gewerkt aan een universele industriebrede radioplayer. Nu.nl heeft nu al zijn eigen app voor het Zweedse Spotify, die muzieknieuws koppelt aan de database van het bedrijf.