De Nederlandse breedbandaanbieders hebben gedurende het derde kwartaal 67.500 nieuwe klanten geworven voor hun ADSL- en kabeldiensten. Ten opzichte van een jaar geleden betekent dit een groei van 6,1 procent, waardoor het totaal op 5,68 miljoen breedbandklanten uitkomt. Dit blijkt uit Telecompaper's kwartaalrapportage over de Nederlandse breedbandmarkt voor consumenten.
De ADSL en Kabel penetratie per huishouden is inmiddels 78,4 procent. Telecompaper heeft zijn groeiverwachting voor 2008 verlaagd van 7 naar 5,5 procent. Het verwacht dat in het laatste kwartaal de groei lager uitvalt. De marktverzadiging en een verminderde interesse in VoIP-diensten zijn hier debet aan.
In het derde kwartaal heeft Tele2 zich ten koste van Online in de top vijf van grootste breedbandaanbieders geplaatst. Het bedrijf wist 11.000 nieuwe klanten te winnen en kwam daarmee uit op 329.500 abonnees per 30 september. UPC, de nummer vier van Nederland, boekte met 13.000 nieuwkomers de grootste groei in deze periode. Het totaal van de kabelexploitant kwam daarmee op 671.800. De top drie bestaat uit Ziggo (1,4 miljoen in totaal), Internet van KPN (1,1 miljoen) en Het Net (680.000).