Bijna 750.000 Nederlanders nemen zowel internet, internetbellen en digitale TV af van een aanbieder. Van de aanbieders die dit leveren hebben Casema en KPN de loyaalste klanten. Onder de Nederlanders die alleen internet van hun internetaanbieder afnemen, zijn de meest trouwe klanten die van Planet . Hoe meer verschillende diensten worden afgenomen van één en dezelfde internetaanbieder, des te loyaler zijn de klanten. Dit blijkt uit het onderzoek Consumer Insights ICT van TNS NIPO, dat in oktober werd gehouden onder bijna zevenduizend Nederlanders met internet.
Negen op de tien Nederlanders tevreden
Gemiddeld is 88 procent van de Nederlanders met internet tevreden met de 'eigen' aanbieder. Ruim vier op de tien Nederlanders (43%) geven zelfs aan deze zeer goed tot uitstekend te vinden. Bijna tweederde (64%) zou de eigen internetaanbieder aanbevelen aan familie of vrienden. Nog eens tweederde (66%) zou, als men het vandaag over mocht doen, weer voor dezelfde aanbieder kiezen - al is men er niet echt van overtuigd dat de ene aanbieder het beter doet dan de andere.
Uit het onderzoek blijkt verder dat hoe meer diensten men van de internetaanbieder afneemt, zoals bijvoorbeeld internetbellen of digitale TV, des te loyaler de Nederlander is als klant.
In een reactie hierop geeft Erwin Rensen, marketing manager van Casema aan: 'De uitkomst stemt ons zeer positief. Deze toont aan dat klanten de ontwikkeling die Casema de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, meer dan waarderen. Een prima basis om samen met onze klanten nog verder uit te bouwen.'
Kijkend naar de hoge positie van verschillende KPN-merken in alle categorieen geeft Baptiest Coopmans, Lid van de Raad van Bestuur van KPN en Directeur Consumentenmarkt, aan: 'We zijn blij met de uitkomst. Deze toont de kracht aan van het aanbod van KPN, en ze laat zien dat we voor iedere consument een passend aanbod hebben.'