Steeds vaker internet, bellen en TV als pakket

Consumenten kiezen steeds vaker voor een bedrijf waarbij ze zowel internet, vaste telefoon en radio- en televisie afnemen. Dat concludeert telecomtoezichthouder Opta op basis van cijfers over het derde en vierde kwartaal van 2010, die vrijdag zijn gepubliceerd.

Ook uit eigen cijfers van Breedbandwinkel.nl blijkt dat op het moment maar liefst 67% van de klanten kiest voor een pakket met meerdere diensten. 48% van de combi pakketten zijn alles-in-een, waarvan Scarlet Family het best verkopende pakket is.

Het aantal alles-in-een abonnementen in Nederland nam toe van 2,1 miljoen in het tweede kwartaal van vorig jaar tot 2,3 miljoen in de laatste maanden van het jaar. "Een forse stijging", aldus de Opta.
Bij internet thuis zijn het kabel en glasvezel wat de klok slaat, het aantal aansluitingen over koper (ADSL en VDSL) daalt. De populairste breedbandsnelheid voor thuis ligt tussen 10 en 30 Mb per seconde.
Ook de omzet van mobiel breedbandinternet nam in het laatste halfjaar van 2010 toe.

door Bron: Opta, 48.181 keer gelezen