Uit onderzoek van het ministerie van Economische Zaken, landbouw en innovatie blijkt dat internet, TV en telefonie provider Tele2 zijn klanten het kortst laat wachten. Tele2 eindigde samen met T-Mobile en Vodafone op een gedeelde tweede plek met een 7,1 rapportcijfer voor de totale tevredenheid over de klantenservice.
De provider geeft aan dat de anderhalve minuut korte wachttijd vooral gevolg is van verbeteringen in het telefonische keuzemenu. Hierdoor worden mensen sneller met de juiste contactpersoon doorverbonden.
Tele2 startte dit najaar nog een grote mediacampagne ter promotie van het Tele2 alles-in-één pakket met 50 Mb VDSL-internet, Interactieve TV en telefonie voor 40 euro per maand. Ondanks de grote animo voor dit product - dat een opvallend goede prijs-prestatie verhouding heeft - blijkt dus uit dit onderzoek dat de kwaliteit van de helpdesk niet onder de grote vraag heeft geleden. De telefonische klantenservice is overigens niet gratis, maar kost 10 cent per minuut.