Met een nieuwe reclamecampagne die vandaag van start gaat, wil UPC aantonen dat de kabel meer voordelen biedt dan bijvoorbeeld ADSL. Ook introduceert UPC vandaag nieuwe aanbiedingen en een overzichtelijker productaanbod.
In de televisiecampagne ruilen gezinnen een week met elkaar van huis en provider. Zij worden geconfronteerd met enerzijds beperkingen van ADSL en anderzijds de mogelijkheden van de kabel. Vervolgens worden de families gevraagd naar hun ervaringen. UPC laat in een toelichting op de nieuwe commercial weten dat ADSL snelheden van maximaal 20 Mbps haalt tegenover de 120 Mbps die maximaal door de kabel wordt behaald. Een ander nadelig effect dat ADSL-klanten kunnen ervaren is een tekort aan bandbreedte wanneer zij via de telefoonlijn tegelijkertijd televisiekijken en internetten. De internetsnelheid kan dan namelijk aanzienlijk afnemen. Ook dit aspect komt in de commercials terug. UPC levert televisie en internet gescheiden aan. Hierdoor heeft televisiekijken geen invloed op de internetsnelheid.
Machteld Koch, Marketing Communications Director bij UPC: "Met deze nieuwe campagne willen we iedereen die ooit voor ADSL heeft gekozen tonen wat de voordelen zijn van internet en televisie van UPC. We laten zien dat het echt voordelen biedt om over te stappen naar UPC en daarom is het wat ons betreft niet de vraag of men dit gaat doen, maar wanneer."
Nieuwe aanbiedingen
Samen met deze mediacampagne introduceert UPC een aantal nieuwe aanbiedingen. Zo ontvangt men op Internet, eventueel met Bellen of Digitale Televisie het eerste halfjaar 7,50 euro korting per maand. Een upgrade naar dubbele snelheid (50 Mb) is mogelijk voor slechts 3 euro extra per maand.
Kiest men voor een Alles-in-1 Voordeelpakket dan ontvangt men de eerste zes maanden maar liefst 10 euro korting per maand. Alle pakketten zijn eenvoudig uit te breiden met HDTV (5 euro) of een Digitale Video Recorder (2,50 euro).