UPC ziet klantenbestand flink groeien

UPC heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 30.000 nieuwe internetabonnees aan zijn klantenbestand weten toe te voegen. Ook behaalde de kabelaar een flinke groei in het aantal telefonie- en televisieklanten, dit blijkt uit kwartaalcijfers van moederbedrijf Liberty Global.

Internet, telefonie en digitale televisie
De UPC DroomDeals, een triple play product met internet, telefonie en analoge en digitale televisie in één pakket, droegen in belangrijke mate bij aan de groei. Inmiddels kozen meer dan 50.000 klanten voor een dergelijk pakket voor € 45,- per maand.

Internet en telefonie
In het eerste kwartaal van 2009 kwamen er 30.000 nieuwe abonnees bij voor UPC Internet, wat een totaal maakt van 771.500 internetabonnees. De snelle Fiber Power producten waren de katalysator van deze groei, waarbij consumenten in praktisch alle gevallen hogere snelheden dan bij ADSL kunnen halen. Ook telefonie kende een goed 1e kwartaal: een stijging van 31.000 abonnees, waarmee het totaal aantal telefonieabonnees in het eerste kwartaal op 653.800 uitkwam.

Digitale televisie
Voor digitale televisie kwamen er 40.000 klanten bij, waarmee het totaal aantal digitale TV klanten op 791.900 uitkwam.

Modernisering laatste delen netwerk
Binnen twee jaar wil UPC Nederland haar interactieve diensten aan al haar klanten in haar verzorgingsgebied kunnen aanbieden. Hiertoe moderniseert zij momenteel de laatste delen van haar netwerk in Zuid-Holland en Gelderland tot een toekomstvaste breedband infrastructuur. Tot op heden kon het kabelbedrijf deze investeringen niet doen vanwege de substantiële bedragen die ermee gemoeid zijn. Het bieden van interactieve diensten vergt bovendien complexe aanpassingen in het bestaande netwerk.

door Bron: UPC, 51.201 keer gelezen