Kabelbedrijven UPC en Ziggo hebben veel succes met hun triple play-pakketten. Daarmee is het aantal digitale telefonie (VoIP) klanten op de kabel het aantal op ADSL voorbijgestreefd, blijkt uit cijfers van Telecompaper in het rapport over de markt voor vaste telefonie. Lees meer
Internetters die overstappen naar een ander type internetverbinding doen dit voornamelijk vanwege de hogere downloadsnelheid (43%) en een lagere prijs (38%). Daarnaast is een deel van de gebruikers (31%) onbekend met de snelheid van de eigen internetverbinding. Dit blijkt uit het gepubliceerde onderzoek 'Breedband en de Gebruiker' van Dialogic. Lees meer
UPC heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 30.000 nieuwe internetabonnees aan zijn klantenbestand weten toe te voegen. Ook behaalde de kabelaar een flinke groei in het aantal telefonie- en televisieklanten, dit blijkt uit kwartaalcijfers van moederbedrijf Liberty Global. Lees meer
Naast het mobiele abonnement biedt KPN nu ook internet onder de naam Flexibel aan. Abonnees van Internet en InternetPlusBellen kunnen maandelijks de snelheid van hun verbinding aanpassen, zonder een nieuw contract aan te gaan. Het up- en downgraden is gratis en kan elke maand. Lees meer
Het aantal huishoudens in Nederland dat internet, telefonie en televisie bij een aanbieder afneemt, verdrievoudigde tussen 2005 en 2008 naar 24 procent. Het aantal consumenten dat slechts een dienst per aanbieder afneemt, daalde in dezelfde periode van bijna 60 naar 34 procent. Mensen met een drie-in-een pakket zijn het meest tevreden over hun abonnement. Dit blijkt uit onderzoek dat TNS NIPO namens kabelbedrijf UPC uitvoerde. Lees meer