Streaming videodiensten zijn al enkele jaren aan een opmars bezig. Netflix, Amazon Prime, Disney+ en Videoland worden in Nederland veel gebruikt. Toch valt de daling van het aantal lineaire tv-abonnementen elk jaar nog best mee. Ziggo verliest wel de nodige abonnees, maar dat komt door de groeiende concurrentie. Lees meer
Het is zover, komend weekend begint het nieuwe Formule 1 seizoen. Voor het eerst verdedigt een Nederlander, ‘onze Max’, de wereldtitel. En voor het het eerst zijn de uitzendrechten in handen van een streaming video betaalzender: Viaplay. Na zes jaar zijn de trainingen en races – op enkele uitzonderingen na – niet meer live te volgen bij Ziggo. Lees meer
Het was al enige tijd bekend dat de Formule 1 wedstrijden vanaf 2022 niet meer bij Ziggo live te zien zouden zijn. De nieuwe licentiehouder Nordic Entertainment Group (NENT) lanceert per 1 maart 2022 Viaplay in Nederland voor 13,99 euro per maand. Ook de prijs voor KPN en Ziggo klanten is ondertussen bekend. Lees meer
Enkele jaren geleden was Netflix de eerste succesvolle streaming video-on-demand dienst. Inmiddels is dat landschap behoorlijk uitgebreid is er keuze uit een breed scala van aanbieders. Steeds meer consumenten kiezen inmiddels voor meer dan één abonnement. Naast Netflix of Videoland nemen zij bijvoorbeeld ook een abonnement op Amazon Prime Video, Disney+ of een combinatie daarvan. Lees meer
Het afgelopen jaar is het aantal huishoudens dat beschikt over een smart-tv verder gestegen. Eind 2020 had bijna de helft van de huishoudens (47%) een slimme televisie. Een jaar eerder was dat nog iets meer dan vier op de tien huishoudens (42%). Daarnaast steeg ook het gebruik van apps op smart-tv’s, met name door de toenemende populariteit van streaming diensten. Lees meer